ვებ-გვერდი მუშაობს სატესტო რეჟიმში.

ციფრული ლექსიკონი

იპოვეთ ციფრული ტერმინების ქართული განმარტება IAB-ის ლექსიკონში და თუ უფრო ზუსტ თარგმანს მოიფიქრებთ, აუცილებლად გაგვიზიარეთ

 
Search
Close this search box.
IAB logo
Powered By
IAB logo
Powered By

Redirect 302

302 გადამისამართება
სერვერის მიერ ბრაუზერისთვის მოთხოვნილი რეკლამის ადგილმდებარეობის და არა უშუალოდ რეკლამის მიწოდება. რეკლამის სერვერები იყენებენ 302 გადამისამართებას, რათა შეძლონ ისეთი აქტივობების დათვლა, როგორიცაა რეკლამის მოთხოვნა ან რეკლამაზე დაწკაპუნება.

Router

როუტერი
მოწყობილობა, რომელიც აკავშირებს LAN-ის გარკვეულ რაოდენობას. როუტერი იყენებს თავსართსა და გადამისამართების ცხრილს, რათა განისაზღვროს პაკეტების მიმართულება, და ხდება კომუნიკაცია მარშრუტზე არსებული გადამცემის ორი საუკეთესო ჰოსტის ასარჩევად.

ROS (Run-of-Site)

ROS- საიტზე გაშვება
ინტერნეტ რეკლამირების დაგეგმვა, როდესაც რეკლამები მთლიანად ეშვება საიტზე. ასეთ შემთხვევებში რეკლამირების ღირებულება უფრო დაბალია, ვიდრე საიტის კონკრეტულ ნაწილში რეკლამის განთავსების ღირებულება.

RON (Run-of-Network)

RON- ქსელში გაშვება
ინტერნეტ რეკლამირების დაგეგმვა, როდესაც სარეკლამო ქსელი ათავსებს რეკლამებს იმ საიტებზე, რომლებსაც ის წარმოადგენს და ეშვება ხელმისაწვდომი სარეკლამო ინვენტარი. ხშირ შემთხვევაში რეკლამის გამომქვეყნებელი იყენებს პრემიუმ პოზიციონირებას მეტი რეკლამის განსათავსებელად და უფრო დაბალი CPM ტარიფით.

ROI (Return on Investment)

ROI- ინვესტიციის დაბრუნება
სუფთა მოგება, გაყოფილი ინვესტიციებზე.

Robot

რობოტი
პროგრამა, რომელიც მუშაობს ავტომატურად, ადამიანის ჩარევის გარეშე. როგორც წესი, რობოტი დაკავშირებულია რაიმე სახის ხელოვნურ ინტელექტთან, რაც მას საშუალებას აძლევს, რეაგირება მოახდინოს სხვადასხვა სიტუაციაზე. არსებობს რობოტების ფართოდ გავრცელებული ორი სახეობა: აგენტები და ობობა. კომერციული რობოტები – ეს არის პროგრამები, რომლებიც ვებ გვერდების მოსაძიებლად გამოიყენება, მაგრამ მომხმარებელს არ შეუძლია მოთხოვნილი დოკუმენტის კონტენტის ნახვა. პერსონალური რობოტები მომხმარებელს საშუალებას აძლევს, იხილოს მოთხოვნილი ვებგვერდები, ხშირ შემთხვევაში ოფლაინრეჟიმში. ასევე, ცნობილია, როგორც bot/ბოტი.

Rich Media

მულტიმედია
კომუნიკაციის მეთოდი, რომელიც გულისხმობს ანიმაციის, ხმის, ვიდეო და/ან ინტერაქციული საშუალებების გამოყენებას. ამ მეთოდის გამოყენება ცალკეც შეიძლება და ქვემოთ ჩამოთვლილ ტექნოლოგიებთან ერთობლიობაშიც: მედია, ხმა, Flash და ისეთ პროგრამულ ენებთან ერთად, როგორებიცაა Java, Javascript და DHTML. ამ მეთოდის განვითარება ხდება სტანდარტული ვებ და უსადენო აპლიკაციების საშუალებით, მათ შორის ელექტრონული ფოსტა, ვებდიზაინი, ბანერები, ღილაკები და შუალედური რეკლამები.

Repeat Visitor

განმეორებითი ვიზიტორი
უნიკალური ვიზიტორი, რომელიც ვებსაიტზე კონკრეტული დროის მონაკვეთში რამდენჯერმე შედის.

Return Visits

დაბრუნება
მომხმარებლის მიერ კონკრეტული დროის მონაკვეთში საიტზე დაბრუნების საშუალო რაოდენობა.

Rate Card

ტარიფების ბარათი
ფასებისა და პროდუქტების მედიაკომპანიის მიერ შემოთავაზებული პაკეტების სია.